R Söderberg Consulting startades 2016 av Rickard Söderberg. Rickard har en teknisk utbildning påbyggd med ekonomi och datautbildning från San Francisco, USA.
Rickard har därefter skaffat sig en mycket bred kunskap inom inköp, logistik och lager samt ekonomi från Nordea, Plockmatic International, Teleflex Morse, Atlas Copco, ELFA samt som uthyrd konsult via ValueOne och First Reserve.
Karriären började som specialist inom IT och projektstyrning och har sedan övergått till ledande befattningar inom Inköp & Logistik, Supply Chain Management samt Business Controlling.
När olika processer ska utvecklas, brukar vi följa stegen till höger.
Beroende på företagets storlek och omfattningen av förändringsarbetet, kan fler steg behövas för att skapa ett tydligt och brett förankrat projekt inom organisationen.
För att projektet ska löpa så snabbt och smidigt som möjligt, är det viktigt att förändringsarbetet får bra IT support antingen via den interna IT avdelningen eller via extern konsult.
Lika viktigt är att ledningen kommunicerar projektet internt till personalen och ger tydliga signaler samt support för att projektet ska kunna genomföras på effektivaste sätt.
Fas 1
Nulägesanalys
FAS 2
Identifiera förbättringsområden
FAS 3
Genomför förbättringar
FAS 4
Dokumentera & utbilda
Mer än 15 års erfarenhet av logistik, planering, inköp och Supply Chain Management från Atlas Copco, ELFA, Teleflex Morse och Plockmatic International.
Specialist på utbildning i MS Office av mindre grupper eller på individnivå med målet att tidsoptimera det dagliga arbetet för användaren.
Specialist på att optimera processer, producera rutiner och arbetsinstruktioner samt nyckeltal/KPI:er för målstyrning av inköp, logistik och lager.
Goda kunskaper inom affärssystem som Movex, Navision, SAP, Fort Knox och Pyramid.
Consulting: 90%
RICKARD SÖDERBERG
CEO / SENIOR CONSULTANT
Accounting: 80%
Management: 95%
Google +
Effektivare processer och fortbildade medarbetare skapar tidseffektiva företag och motiverad personal.
© Copyright 2015. All Rights Reserved.